Veelgestelde vragen over het Suikerplein

Wat is de naam van de website van Suikerplein?

De link https://diabetescentraal.suikerplein.nl leidt altijd naar Suikerplein. Gebruikers kunnen inloggen met:
Gebruikersnaam: e-mailadres van de gebruiker
Wachtwoord: door gebruiker zelf gekozen
Telefoonnummer: mobiel nummer van de gebruiker

Hoe kan ik me aanmelden voor Suikerplein?

Van Diabetes Centraal ontvangt u een e-mail een uitnodiging om deel te nemen. Hierin staat een persoonlijke link. Klik hierop of kopieer deze link. Er verschijnt een nieuw scherm waarin u een wachtwoord kunt invoeren. Dit wachtwoord kunt u zelf kiezen. Vervolgens kunt u een mobiel nummer opgeven. Naar dit nummer wordt een verificatie-code gestuurd per sms. Deze code moet u ingeven op het scherm dat vervolgens verschijnt.

Hoe kan ik inloggen?

Suikerplein wordt geopend door https://diabetescentraal.suikerplein.nl (zónder 'www.' ervoor) in te typen in een browser (bijv. Internet Explorer of Firefox). In het volgende scherm kunt u uw gebruikersnaam invullen (uw e-mailadres). Het wachtwoord kan daaronder worden ingevuld. Dit wordt gekozen tijdens het aanmelden/registreren. Wanneer u het wachtwoord niet meer weet, dan kunt u gebruik maken van 'Stel je wachtwoord opnieuw in'. Een e-mail met wachtwoord wordt direct opgestuurd. Wanneer u de gebruikersnaam en wachtwoord heeft ingevuld en op de knop 'inloggen' klikt, opent een nieuw venster. Er wordt ook automatisch een gratis sms naar het mobiele telefoonnummer gestuurd. In het nieuwe scherm kan de code die in de sms staat, worden ingevuld.

Waarom moet ik inloggen met wachtwoord én sms code?

Wij hechten sterk aan bescherming van persoonlijke gegevens. De sms code is nodig voor een verhoogde beveiliging.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Ga naar https://diabetescentraal.suikerplein.nl en klik op 'Stel je wachtwoord opnieuw in'. Een e-mail met wachtwoord wordt direct opgestuurd.

Wat moet ik doen als ik geen uitnodiging voor Suikerplein heb ontvangen?

Het komt wel eens voor dat de uitnodiging in uw map met ongewenste email belandt of niet door uw spamfilter heen komt. Om te voorkomen dat dit nogmaals gebeurt, adviseren wij u om het e-mailadres 'niet-antwoorden@suikerplein.nl' toe te voegen aan uw lijst van veilige afzenders. Als u de uitnodiging niet kunt vinden, mail dan naar diabetes-centraal@antoniusziekenhuis.nl  en vraag om een nieuwe uitnodiging. Vermeld hierbij het juiste e-mailadres, waar wij de uitnodiging naar toe kunnen sturen.

Wat moet ik doen als ik mijn uitnodiging kwijt ben?

Mail naar diabetes-centraal@antoniusziekenhuis.nl en vraag om een nieuwe uitnodiging.

Wat kan ik doen als mijn e-mailadres wijzigt?

Mail naar diabetes-centraal@antoniusziekenhuis.nl en vraag om een nieuw account aan te maken en uw oude account te verwijderen.

Wat kan ik doen als mijn telefoonnummer wijzigt?

Mail naar diabetes-centraal@antoniusziekenhuis.nl en vraag of uw telefoonnummer gereset kan worden. U kunt vervolgens zelf een nieuw telefoonnummer invullen als u de volgende keer inlogt.

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

Als uw kind niet meer onder behandeling is van Diabetes Centraal, dan kunnen u en uw kind zich via "Berichten aan het team" afmelden voor Suikerplein. Als u niet in kunt loggen, dan kunt u mailen naar diabetes-centraal@antoniusziekenhuis.nl en vragen of de accounts verwijderd kunnen worden.

Hoe is het geregeld met de privacy?

Suikerplein voldoet aan de wettelijke landelijke regelgeving. U kunt het privacybeleid en de gebruikersvoorwaarden onderaan de website van Suikerplein raadplegen voor meer informatie. Bij vragen kunt u mailen naar diabetes-centraal@antoniusziekenhuis.nl.